W których olejach szukać kwasów omega-3?

Obecna gama dostępnych olejów jadalnych jest bardzo szeroka. Przy tak dużym wyborze rodzi się pytanie, po który olej sięgnąć? Jeśli szukasz oleju z dużą ilością kwasów omega-3, warto uważnie czytać etykietę lub sprawdzić dostępne w tym zakresie opracowania naukowe.

Olej lniany a inne oleje

W powszechnie stosowanym oleju rzepakowym znajdziemy ok. 10% kwasów omega-3, w oliwie z oliwek tylko ok. 1%, a w słonecznikowym są zaledwie śladowe ich ilości. W oleju lnianym wysokolinolenowym jest aż ok. 51% kwasów omega-3.

Zdrowe tłuszcze

Niektóre rodzaje tłuszczów nie tylko nam nie szkodzą, ale wręcz korzystnie wpływają na nasze zdrowie. Dowiedz się gdzie je znaleźć i jak korzystać z ich pozytywnego działania w swojej diecie.

Zobacz artykuły i przepisy

LenVitol

Produkty o bardzo dużej zawartości kwasów tłuszczowych omega-3, które odgrywają ważną rolę w naszym organizmie, regulując wiele procesów.

Dowiedz się więcej
Zdrowe tłuszcze

Rola tłuszczów w organizmie

Warto zwrócić szczególną uwagę na rodzaj tłuszczu jaki znajduje się w naszym menu. Wybierajmy tłuszcze nienasycone, których źródłem są np. oleje roślinne. Ograniczmy natomiast tłuszcze zwierzęce oraz z rodzaju trans.

Czytaj więcej

Poznaj nasze produkty

Olej arganowy nierafinowany

Olej arganowy nierafinowany

Olej sezamowy nierafinowany

Olej sezamowy nierafinowany

Olej ryżowy rafinowany

Olej ryżowy rafinowany

Strona korzysta z plików cookies. Są to pliki pozwalające na korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz społecznościowych. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności.

Rozumiem i akceptuję