Dlaczego kwasy omega-3 lubią zimno?

Kwasy tłuszczowe omega-3 są wrażliwe na światło (promienie UV) i temperaturę. Im wyższa temperatura przechowywania, tym większe ryzyko, że kwasy te utlenią się i produkt nie będzie zawierał tyle omega-3 ile oczekujemy. Podobny szkodliwy wpływ na kwasy omega-3 ma cieplna obróbka potraw, np. smażąc na oleju z dużą ilością omega-3, spowoduje się, że ich zawartość drastycznie zmaleje.

Pamiętaj!

Wybieraj olej, który jeszcze przed zakupem przechowany jest w lodówce. Również w domu trzymaj go w warunkach chłodniczych. W ten sposób zachowa wysoką zawartość kwasów omega-3. Jeśli chcesz, by olej z dużą ilością kwasów omega-3 zachował swoje cenne właściwości, stosuj go wyłącznie do potraw na zimno. Nie smaż na nim, nie wlewaj go do gotującej się wody, nie używaj do duszenia potraw.

Zdrowe tłuszcze

Niektóre rodzaje tłuszczów nie tylko nam nie szkodzą, ale wręcz korzystnie wpływają na nasze zdrowie. Dowiedz się gdzie je znaleźć i jak korzystać z ich pozytywnego działania w swojej diecie.

Zobacz artykuły i przepisy

Oleje Świata

Linia Oleje Świata to oleje wysokiej jakości powstające ze starannie wyselekcjonowanych nasion i owoców. Samo zdrowie zamknięte w małej buteleczce.

Dowiedz się więcej
Zdrowe tłuszcze

Rodzaje kwasów tłuszczowych

Wśród niezbędnych dla naszego zdrowia i życia makroskładników – czyli węglowodanów, białek i tłuszczów – te ostatnie były często niedoceniane, a nawet atakowane jako szkodliwy składnik diety.

Czytaj więcej

Poznaj nasze produkty

Olej arachidowy nierafinowany

Olej arachidowy nierafinowany

Olej z pestek dyni tłoczony na zimno

Olej z pestek dyni tłoczony na zimno

LenVitol – Siemię lniane brązowe

LenVitol – Siemię lniane brązowe

Strona korzysta z plików cookies. Są to pliki pozwalające na korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz społecznościowych. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności.

Rozumiem i akceptuję