ABC zdrowej diety cz.2

W pierwszej części przybliżyliśmy wam takie zasady jak: regularność spożywania posiłków i ich różnorodność, konieczność włączenia do diety warzyw i owoców oraz węglowodanów i tłuszczy, ale tylko tych, które mają na nasz organizm pozytywny wpływ. Jednak to nie wszystkie elementy, o których należy pamiętać. Poniżej przedstawiamy wam kolejne 5 zasad, których realizacja pomoże wprowadzić zdrowy styl życia do waszych rodzin.

6. WODA

Codziennie powinniśmy wypijać co najmniej 1,5 litra płynów. Pijmy dużo wody i napojów niesłodzonych. Woda pomaga usunąć z organizmu szkodliwe produkty przemiany materii oraz przyczynia się do utrzymania stałej temperatury ciała. Ponadto transportuje składniki odżywcze do komórek naszego organizmu oraz wspomaga proces wchłaniania substancji odżywczych.

7. NADMIAR SOLI SZKODZI

Wprawdzie sód zawarty w soli  jest składnikiem niezbędnym dla organizmu człowieka, lecz spożywany w nadmiarze może się przyczyniać do wystąpienia wielu zaburzeń, przede wszystkim nadciśnienia tętniczego. Ograniczyć należy nie tylko dosalanie produktów, ale także produkty szczególnie w sól obfitujące, mocno przetworzone: konserwy mięsne, koncentraty zup i sosów, dania gotowe, frytki i przekąski takie jak chipsy, paluszki czy solone orzeszki.

8. TECHNIKI PRZYRZĄDZANIA POTRAW

Przede wszystkim powinniśmy ograniczyć spożywanie potraw smażonych. Metody takie jak gotowanie, duszenie i pieczenie to zdecydowanie zdrowszy sposób przyrządzania potraw. Po pierwsze, zachowujemy dzięki temu dużo więcej składników odżywczych i witamin, obecnych w produktach, a po drugie, dania są łatwiej strawne i nie obciążają żołądka. Jeżeli decydujemy się na smażenie wybierajmy zdrowe tłuszcze przeznaczone do tego celu, np. olej z pestek winogron lub olej ryżowy, ponieważ potrawy na nich smażone chłoną mniej tłuszczu, przez co mają mniejszą kaloryczność i lepszy smak. Warto również zwrócić uwagę na to w jaki sposób przygotowujemy warzywa i owoce. Gotując warzywa świeże lub mrożone zawsze wrzucajmy je do wrzącej wody. Zielone warzywa gotujmy bez przykrycia a pozostałe pod przykrywką- powoduje to wyparowanie lub zachowanie kwasów organicznych zawartych w warzywach.

9. SPOŻYWANIE POSIŁKÓW

Posiłki należy jeść powoli, dokładnie przeżuwając i siedząc. Ośrodek sytości pobudzany jest dopiero po 15 minutach jedzenia, dlatego szybkie spożywanie pokarmów powoduje zwykle, że zjadamy więcej. Ponadto dokładniej przeżute jedzenie odciąża żołądek i ułatwia trawienie.

10. WAŻNE JEST NIE TYLKO TO CO NA TALERZU

Prawidłowe odżywianie powinno być częścią zdrowego stylu życia, a o nim możemy mówić wówczas, gdy diecie towarzyszy także aktywność fizyczna. Ruszając się spalamy kalorie dostarczane z pożywieniem, podkręcamy metabolizm i mobilizujemy organizm do działania. Aktywność fizyczna to nie tylko klucz do dobrego samopoczucia i sprawności oraz wydolności fizycznej, ale również element niezbędny do prawidłowego rozwoju mięśni i kości czy odpowiedniego działania układu krążeniowo-oddechowego. Dlatego jakikolwiek ruch fizyczny jest lepszy niż jego brak. Starajmy się ćwiczyć minimum 15-20 minut dziennie, bo już tak niewielka, ale regularna porcja aktywności pozytywnie wpłynie na nasze zdrowie.

Mama i dziecko

Zachęcamy mamy do wprowadzenia zdrowego stylu życia w rodzinie oraz pokazujemy jak ważne jest wykształcenie odpowiednich nawyków żywieniowych, zwłaszcza u dzieci już od pierwszych miesięcy życia.

Zobacz artykuły

Coloflor

Linia Coloflor to seria produktów zawierających szczepy bakterii probiotycznych przeznaczonych dla dzieci od pierwszych dni życia.

Dowiedz się więcej
Mama i dziecko

Proste tricki na zdrowe nawyki

Jeżeli obawiasz się, że nagła żywieniowa rewolucje może spotkać się z buntem ze strony pozostałych domowników, to wprowadzaj zmiany stopniowo, drobnymi krokami.

Czytaj więcej

Poznaj nasze produkty

D-Vitum 400 j.m.- krople

D-Vitum 400 j.m.- krople

Coloflor Max

Coloflor Max

D-Vitum 400 j.m.- kapsułki

D-Vitum 400 j.m.- kapsułki

Strona korzysta z plików cookies. Są to pliki pozwalające na korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz społecznościowych. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności.

Rozumiem i akceptuję